Petang ahad yang lepas, Uniten Cup 09 telah pun melabuhkan tirainya dengan kemenangan SL Benfica keatas AZ Alkmaar di perlawanan akhir yang berlangsung di mini stadium dan dihadiri oleh ribuan peminat bola sepak UNITEN. Perlawanan yang dirasmikan oleh TNC HEP itu telah dimulakan seawal jam 5 petang.
Perlawanan ini yang pada mulanya dikuasai oleh AZ Alkmaar dengan jaringan pertama oleh penyerang berjersi no 9. Gol penyamaan di jaringkan oleh SL Benfica oleh penyerang sensasi mereka Abdi Azeez yang turut melengkapkan hat trick pada petang itu sebelum gol ke-2 AZ Alkmaar oleh pemain berjersi no 10.
Meskipun perlawanan akhir ini menampilkan dua pasukan terbaik Uniten tahun ini, mereka gagal menampilkan aksi yang ditunggu-tunggu oleh peminat bola sepak Uniten. Di mana, kedua-dua pasukan tidak menampilkan semangat perjuangan yang tinggi, mungkin disebabkan pemain kedua-dua pasukan yang mengenali antara satu sama lain. Menyebabkan mereka bermain dalam keadaan "selamat" untuk mengelakkan daripada timbul sebarang insiden pergaduhan.
Setakat ini, menurut pemerhatian saya selaku peminat bola sepak UNITEN. Perlawanan antara AS Monaco & SL Benfica di separuh akhir layak untuk dinobatkan sebagai perlawanan terbaik kerana lengkap dengan aksi-aksi menarik, aksi mencemaskan, insiden pergaduhan, layangan kad merah, insiden kecederaan dan juga jaringan gol di minit-minit akhir.
~~Gossip Boy~~
harap tahun depan lg besh..!!!
Monday, January 19, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment